KUBOTA M135GX

M135GX

M135GX

Kubota M135GX zastępuje na polskim rynku model M128X, oferując liczne udoskonalenia względem poprzednika. Uwagę zwraca zmieniona stylizacja nadwozia, zupełnie nowa, wygodniejsza kabina i większa liczba biegów przełączanych pod obciążeniem w standardowej skrzyni przekładniowej.

 

Silnik

Szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 6,1 litra z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego common rail. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Dla użytkowników rozwiązanie to oznacza maksymalną wygodę, ponieważ nie trzeba stosować kosztownych i kłopotliwych dodatków. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.

Rewers elektro-hydrauliczny

Dzięki zastosowaniu rewersu elektro-hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bez użycia pedału sprzęgła, jeszcze płynniej i wygodniej niż w przypadku stosowanego dotychczas rewersu hydraulicznego. Rewers bez sprzęgłowy szczególnie dobrze sprawdza się w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.

Przedni most

Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni kątowej zatopionej w kąpieli olejowej i zamkniętej w szczelnej obudowie. Tylko takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie, załączonej blokadzie przedniego mechanizmu różnicowego oraz załączonym systemie zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn.

Skrzynia biegów

Model M135GX wyposażony jest w skrzynię biegów Intelli-Shift firmy KUBOTA, która oferuje aż 8 biegów zmienianych pod obciążeniem w 3 zsynchronizowanych zakresach reduktora. Biegi przełączane są płynnie za pomocą przycisków zlokalizowanych na dźwigni reduktora i w wielofunkcyjnym podłokietniku. Przekładnia w standardzie wyposażona jest w tryb automatycznej zmiany biegów, który szczególnie przyda się podczas pokonywania długich dystansów i uprawy dużych areałów.

Kabina

Kabina w M135GX stanowi zupełnie nową konstrukcję opartą tylko na 4 słupkach. Blisko 6m2powierzchni przeszklonej gwarantuje maksymalną widoczność we wszystkich kierunkach. Standardowe wyposażenie kabiny obejmuje: szyberdach, klimatyzację, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną i wielofunkcyjnym podłokietnikiem. Wszystkie dźwignie i przyciski sterujące funkcjami ciągnika zlokalizowano po prawej stronie. Kabina homologowana do przewozu dwóch osób, fotel pasażera dostępny w opcji.

Pompa hydrauliczna i tylny TUZ.

Kubota M135GX dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 83,5 L/min gwarantującą właściwą szybkość reakcji oraz dużą siłę podnośnika. 6100 kg udźwigu to wartość wystarczająca, aby ciągnik bez trudu poradził sobie ze wszystkimi maszynami przeznaczonymi do traktorów w tej klasie mocy. Układ hydrauliczny jest precyzyjnie i wygodnie sterowany elektronicznie dzięki systemowi EHR.

Wyposażenie standardowe

Model M135GX w wyposażeniu standardowym oferuje obciążniki przednie o wadze 540 kg, system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, system zarządzania mocą Work Cruise, rewers bez sprzęgłowy elektro-hydrauliczny, klimatyzację, odchylany fotel z amortyzacją pneumatyczną i wielofunkcyjnym podłokietnikiem, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u (EHR), automatyczny tryb pracy przekładni, układ pneumatycznego hamowania przyczep jedno i dwuobwodowy, automatyczny- przesuwny zaczep transportowy, dolny zaczep rolniczy, przednie błotniki skrętne, poszerzenia błotników tylnych

Specyfikacja

SILNIK
Model KUBOTA KUBOTA V6108 E-CDIS szesnastozaworowy, turbodoładowany z intercoolerem
Moc znamionowa 103,26 kW / 140,4 KM
Nominalny moment obrotowy przy obr./min. 566,5 Nm / 1200 obr./min.
Ilość cylindrów / pojemność skokowa 4 / 6124 cm3
Rodzaj wtrysku Common Rail
Pojemność zbiornika paliwa 190 L
Norma emisji spalin EU Stage 3B / EPA Tier3
System kontroli emisji spalin Filtr cząstek stałych (DPF)
System chłodzenia ciecz
Filtr powietrza suchy, dwuwkładowy
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia biegów 8 biegów przełączanych pod obciążeniem (z trybem automatycznym)
Liczba biegów: przód / tył 24/24
Rewers elektrohydrauliczny, bez sprzęgła
Przedni most napędowy załączany elektrohydraulicznie
Blokada przedniego mostu napędowego elektrohydraulicznia, załączana przyciskiem
Blokada tylnego mostu napędowego elektrohydrauliczna, załączana pedałem
Sprzęgło wielotarczowe, mokre
Prędkość max. 39,4 km/h
Minimalny promień skrętu 4,1 m
WAŁ ODBIORU MOCY
Rodzaj niezależny, welotarczowe, mokre, z hamulcem
Zakres prędkości 540 / 1000 obr./min.
Średnica wałka 1 3/8″ 6 wypustów
Załączany elektrohydraulicznie
UKŁAD KIEROWNICZY
Rodzaj wspomaganie hydrostatyczne
UKŁAD HYDRAULICZNY
Sterowanie TUZ Elektroniczna kontrola pozycyjna, siłowa, mieszana
Wydajność pompy 82,5 l/min.
Max. ciśnienie robocze 190 bar
Maksymalny udźwig podnośnika 6 100 kg.
Liczba siłowników 2 szt.
Hydraulika zewnętrzna 4 szybkozłącza ISO
Trzypunktowy Układ Zawieszenia II kategorii
UKŁAD HAMULCOWY
Hamulec roboczy hydrauliczny mokry
Hamulec postojowy sterowany ręcznie
Hamulec hydrauliczny przyczep standard
Instalacja pneumatyczna przyczep 1 i 2 obwodowa
OGUMIENIE
Przód 420/70 R24
Tył 520/70 R38
KABINA
Ogrzewanie standard
Klimatyzacja standard
Komputer pokładowy standard
Ilość miejsc w kabinie 2
WYMIARY i MASY
Długość 4400 mm
Szerokość 2220 – 2325 mm
Wysokość 2885 mm
Rozstaw osi 2690mm
Prześwit 435 mm
Masa własna ciągnika 5214 kg.
Obciążniki przednie 564 kg.
INFORMACJE DODATKOWE
System zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, system automatycznego zarządzania mocą Work Cruise, szyberdach, fotel amortyzowany pneumatycznie, belka rolnicza
Wyposażenie dodatkowe
Biegi pełzające
Obciążniki tylne
Przedni TUZ
Przedni WOM
Zaczep PITON FIX
Rozdzielacz hydrauliki zew.

Nature

Fjords

Mountains

Lights

DESIGN: INFORD.eu