KUBOTA M5091

M5091

M5091

Kubota M5091 to następca znanego i cenionego ciągnika M8560 stanowiący odpowiedź na coraz ostrzejsze wymogi ochrony środowiska oraz uwagi użytkowników poprzedniego modelu. W nowym traktorze wprowadzono wiele udoskonaleń, które sugerowali nasi klienci, między innymi zastosowano nową większą aż o 18 cm kabinę z homologacją na dwie osoby, rewers elektrohydrauliczny, całkiem nowy wygląd ciągnika. To tylko kilka zmian w stosunku do starszego brata.

 

Silnik

Szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra i mocy 95 KM, z turbosprężarką oraz układem wtrysku bezpośredniego Common Rail. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO IV dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF oraz układu SCR. Kubota jako pierwszy producent umieścił wszystkie systemy czystości spalin pod maską. Dla użytkowników takie rozwiązanie oznacza maksymalną widoczność co zapewnia jeszcze szybsze manewrowanie ciągnikiem. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność. W nowym modelu poprawiono również charakterystykę momentu obrotowego gdzie jego maksymalny poziom ponad 360 Nm jest osiągany już przy niespełna 1300 obr./min.

Rewers elektrohydrauliczny

Dzięki zastosowaniu rewersu elektrohydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bardzo płynnie, bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Szczególnie sprawdza się to w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.

Przedni most

Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 4,2 m. bez hamulców.

Wał odbioru mocy

W standardzie ciągnik M5091 oferuje WOM o dwóch prędkościach obrotowych – 540 i 540E, które teraz można zmieniać w kabinie. Prędkość ekonomiczna 540E jest wskazana przy pracy z urządzeniami, które potrzebują mniejszą moc. W tym trybie prędkość 540 obrotów na minutę uzyskuje się przy niższych obrotach silnika, co gwarantuje jeszcze bardziej ekonomiczną pracę. Jako opcję ciągnik może posiadać WOM o prędkościach obrotowych 540/1000.

Skrzynia biegów

Ciągnik Kubota M5091 posiada w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego. Skrzynia posiada sześć przełożeń głównych oraz 3 zakresy reduktora (biegi szosowe, polowe i pełzające). W modelu tym producent zastosował nadbieg, który pozwala uzyskać maksymalną prędkość ciągnika (39,9 km/h) już przy 2080 obr/min. Dzięki temu traktor oferuje zaskakująco niskie spalanie w zadaniach transportowych. Biorąc pod uwagę półbiegi, ciągnik posiada 36 prędkości do przodu i 36 do tyłu. Wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i lekko.

Kabina

W modelu M5091 zastosowano zupełnie nową kabinę, która jest większa aż o 18 cm co zapewnia jeszcze większą wygodę operatora także przy jeździe z pasażerem. Duże powierzchnie szyb zapewniają łatwą obserwację otoczenia ciągnika. Okno dachowe ułatwia operowanie ładowaczem czołowym, oferując fenomenalną widoczność osprzętu nawet przy maksymalnym podniesieniu ramienia. Wraz z nowym modelem zredukowano poziom wewnątrz kabiny do 72 dB(A)

Klimatyzacja

Montowana w standardzie klimatyzacja z nawiewami w desce rozdzielczej zapewnia równomierne ogrzewanie lub chłodzenie całego ciała operatora.

Układ hydrauliczny i tylny TUZ.

Kubota M5091 dysponuje dwiema pompami hydraulicznymi zębatymi o łącznym wydatku 89,7 L/min gwarantującymi dużą szybkość reakcji podnośnika oraz odpowiednią moc zasilania hydrauliki zewnętrznej. Tylny TUZ kategorii II oferuje udźwig 4100 kg i jest sterowany mechanicznie.

Wyposażenie standardowe

Model M5091 seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 470 kg, elektrohydrauliczny rewers bezsprzęgłowy, nadbieg do zadań transportowych, jednostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego na każdym biegu, biegi pełzające, dwie prędkości WOM 540 i 540E, klimatyzację, fotel z amortyzacją pneumatyczną, system automatycznego zarządzania obrotami silnika Work Cruise, układ pneumatycznego hamowania przyczep dwuobwodowy, przednie błotniki skrętne, poszerzenia błotników tylnych, zaczep transportowy przesuwny automatyczny, zaczep dolny rolniczy, gwarancja 3 lata/4000mth.

Specyfikacja

SILNIK
Model KUBOTA V3800-CR-TE4, turbodoładowany
Moc znamionowa 95 KM
Nominalny moment obrotowy przy obr./min. 360 Nm / 1300 obr./min.
Moc na WOM 77,7 KM
Ilość cylindrów / pojemność skokowa 4 / 3769 cm3
Rodzaj wtrysku Common Rail
Pojemność zbiornika paliwa / AdBlue 105 L / 12 L
Norma emisji spalin EU Stage 3B / EPA Tier3
System kontroli czystości spalin Tłumik z katalizatorem (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz SCR (AdBlue)
System chłodzenia ciecz
Filtr powietrza suchy, dwustopniowy
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia biegów mechaniczna synchronizowana
Liczba biegów: przód / tył 36/36
Rewers elektrohydrauliczny, bez sprzęgła
Blokada tylnego mostu napędowego elektrohydrauliczna
Przedni most napędowy załączany elektrohydraulicznie
Kontrola trakcji przedniej osi standard
Sprzęgło wielotarczowe, mokre
Prędkość max. 39,9 km/h
Minimalny promień skrętu 4,2 m
WAŁ ODBIORU MOCY
Rodzaj niezależny
Zakres prędkości 540 / 540E obr./min.
Średnica wałka 1 3/8″ 6 wypustów
Załączany elektrohydraulicznie
UKŁAD KIEROWNICZY
Rodzaj wspomaganie hydrostatyczne
UKŁAD HYDRAULICZNY
Wydajność pompy 64 l/min.
Max. ciśnienie robocze 180 bar
Maksymalny udźwig podnośnika 4 100 kg.
Liczba siłowników 2 szt.
Hydraulika zewnętrzna 4 szybkozłącza ISO
Trzypunktowy Układ Zawieszenia II kategorii
UKŁAD HAMULCOWY
Hamulec roboczy hydrauliczny mokry
Hamulec postojowy blokada skrzyni biegów
Hamulec pneumatyczny przyczep standard
OGUMIENIE
Przód 360/70 R24
Tył 480/70 R34
KABINA
Ogrzewanie standard
Klimatyzacja standard
Komputer pokładowy standard
Ilość miejsc w kabinie 2
WYMIARY i MASY
Długość 4045 mm
Szerokość 2195 mm
Wysokość 2645 mm
Rozstaw osi 2250mm
Prześwit 455 mm
Masa własna ciągnika 3420 kg. bez obciążników
Obciążniki przednie 470 kg.
Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne)
Obciążniki tylne
Przedni TUZ
Przedni WOM
WOM 540 / 1000 obr./min.
zaczep PITON FIX
Rozdzielacz hydrauliki zew.

 

Nature
Fjords
Mountains
Lights

DESIGN: INFORD.eu