KUBOTA M5091
M5091
Kubota M5091 to następca znanego i cenionego ciągnika M8560 stanowiący odpowiedź na coraz ostrzejsze wymogi ochrony środowiska oraz uwagi użytkowników poprzedniego modelu. W nowym traktorze wprowadzono wiele udoskonaleń, które sugerowali nasi klienci, między innymi zastosowano nową większą aż o 18 cm kabinę z homologacją na dwie osoby, rewers elektrohydrauliczny, całkiem nowy wygląd ciągnika. To tylko kilka zmian w stosunku do starszego brata.
![]() |
Silnik Szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,8 litra i mocy 95 KM, z turbosprężarką oraz układem wtrysku bezpośredniego Common Rail. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO IV dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF oraz układu SCR. Kubota jako pierwszy producent umieścił wszystkie systemy czystości spalin pod maską. Dla użytkowników takie rozwiązanie oznacza maksymalną widoczność co zapewnia jeszcze szybsze manewrowanie ciągnikiem. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność. W nowym modelu poprawiono również charakterystykę momentu obrotowego gdzie jego maksymalny poziom ponad 360 Nm jest osiągany już przy niespełna 1300 obr./min. |
![]() |
Rewers elektrohydrauliczny Dzięki zastosowaniu rewersu elektrohydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bardzo płynnie, bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Szczególnie sprawdza się to w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu. |
![]() |
Przedni most Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 4,2 m. bez hamulców. |
![]() |
Wał odbioru mocy W standardzie ciągnik M5091 oferuje WOM o dwóch prędkościach obrotowych – 540 i 540E, które teraz można zmieniać w kabinie. Prędkość ekonomiczna 540E jest wskazana przy pracy z urządzeniami, które potrzebują mniejszą moc. W tym trybie prędkość 540 obrotów na minutę uzyskuje się przy niższych obrotach silnika, co gwarantuje jeszcze bardziej ekonomiczną pracę. Jako opcję ciągnik może posiadać WOM o prędkościach obrotowych 540/1000. |
![]() |
Skrzynia biegów Ciągnik Kubota M5091 posiada w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów z jednostopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego. Skrzynia posiada sześć przełożeń głównych oraz 3 zakresy reduktora (biegi szosowe, polowe i pełzające). W modelu tym producent zastosował nadbieg, który pozwala uzyskać maksymalną prędkość ciągnika (39,9 km/h) już przy 2080 obr/min. Dzięki temu traktor oferuje zaskakująco niskie spalanie w zadaniach transportowych. Biorąc pod uwagę półbiegi, ciągnik posiada 36 prędkości do przodu i 36 do tyłu. Wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i lekko. |
![]() |
Kabina W modelu M5091 zastosowano zupełnie nową kabinę, która jest większa aż o 18 cm co zapewnia jeszcze większą wygodę operatora także przy jeździe z pasażerem. Duże powierzchnie szyb zapewniają łatwą obserwację otoczenia ciągnika. Okno dachowe ułatwia operowanie ładowaczem czołowym, oferując fenomenalną widoczność osprzętu nawet przy maksymalnym podniesieniu ramienia. Wraz z nowym modelem zredukowano poziom wewnątrz kabiny do 72 dB(A) |
![]() |
Klimatyzacja Montowana w standardzie klimatyzacja z nawiewami w desce rozdzielczej zapewnia równomierne ogrzewanie lub chłodzenie całego ciała operatora. |
![]() |
Układ hydrauliczny i tylny TUZ. Kubota M5091 dysponuje dwiema pompami hydraulicznymi zębatymi o łącznym wydatku 89,7 L/min gwarantującymi dużą szybkość reakcji podnośnika oraz odpowiednią moc zasilania hydrauliki zewnętrznej. Tylny TUZ kategorii II oferuje udźwig 4100 kg i jest sterowany mechanicznie. |
![]() |
Wyposażenie standardowe Model M5091 seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 470 kg, elektrohydrauliczny rewers bezsprzęgłowy, nadbieg do zadań transportowych, jednostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego na każdym biegu, biegi pełzające, dwie prędkości WOM 540 i 540E, klimatyzację, fotel z amortyzacją pneumatyczną, system automatycznego zarządzania obrotami silnika Work Cruise, układ pneumatycznego hamowania przyczep dwuobwodowy, przednie błotniki skrętne, poszerzenia błotników tylnych, zaczep transportowy przesuwny automatyczny, zaczep dolny rolniczy, gwarancja 3 lata/4000mth. |
Specyfikacja
SILNIK | |
---|---|
Model | KUBOTA V3800-CR-TE4, turbodoładowany |
Moc znamionowa | 95 KM |
Nominalny moment obrotowy przy obr./min. | 360 Nm / 1300 obr./min. |
Moc na WOM | 77,7 KM |
Ilość cylindrów / pojemność skokowa | 4 / 3769 cm3 |
Rodzaj wtrysku | Common Rail |
Pojemność zbiornika paliwa / AdBlue | 105 L / 12 L |
Norma emisji spalin | EU Stage 3B / EPA Tier3 |
System kontroli czystości spalin | Tłumik z katalizatorem (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz SCR (AdBlue) |
System chłodzenia | ciecz |
Filtr powietrza | suchy, dwustopniowy |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Skrzynia biegów | mechaniczna synchronizowana |
Liczba biegów: przód / tył | 36/36 |
Rewers | elektrohydrauliczny, bez sprzęgła |
Blokada tylnego mostu napędowego | elektrohydrauliczna |
Przedni most napędowy | załączany elektrohydraulicznie |
Kontrola trakcji przedniej osi | standard |
Sprzęgło | wielotarczowe, mokre |
Prędkość max. | 39,9 km/h |
Minimalny promień skrętu | 4,2 m |
WAŁ ODBIORU MOCY | |
Rodzaj | niezależny |
Zakres prędkości | 540 / 540E obr./min. |
Średnica wałka | 1 3/8″ 6 wypustów |
Załączany | elektrohydraulicznie |
UKŁAD KIEROWNICZY | |
Rodzaj | wspomaganie hydrostatyczne |
UKŁAD HYDRAULICZNY | |
Wydajność pompy | 64 l/min. |
Max. ciśnienie robocze | 180 bar |
Maksymalny udźwig podnośnika | 4 100 kg. |
Liczba siłowników | 2 szt. |
Hydraulika zewnętrzna | 4 szybkozłącza ISO |
Trzypunktowy Układ Zawieszenia | II kategorii |
UKŁAD HAMULCOWY | |
Hamulec roboczy | hydrauliczny mokry |
Hamulec postojowy | blokada skrzyni biegów |
Hamulec pneumatyczny przyczep | standard |
OGUMIENIE | |
Przód | 360/70 R24 |
Tył | 480/70 R34 |
KABINA | |
Ogrzewanie | standard |
Klimatyzacja | standard |
Komputer pokładowy | standard |
Ilość miejsc w kabinie | 2 |
WYMIARY i MASY | |
Długość | 4045 mm |
Szerokość | 2195 mm |
Wysokość | 2645 mm |
Rozstaw osi | 2250mm |
Prześwit | 455 mm |
Masa własna ciągnika | 3420 kg. bez obciążników |
Obciążniki przednie | 470 kg. |
Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) | |
Obciążniki tylne | |
Przedni TUZ | |
Przedni WOM | |
WOM 540 / 1000 obr./min. | |
zaczep PITON FIX | |
Rozdzielacz hydrauliki zew. |