KUBOTA M128GX II

M128GX-II
Kubota M128GX-II pod względem mocy stanowi następcę modelu M126GX, lecz pod względem wyposażenia i komfortu to całkowicie nowa klasa ciągnika. Zupełnie nowa kabina, zmieniona stylizacja nadwozia, biegi przełączane pod obciążeniem, elektroniczne sterowanie tylnym podnośnikiem oraz opcjonalne siedzenie dla pasażera – wszystko to pokazuje, że mamy do czynienia z nową jakością w klasie ciągników o mocy ponad 130 KM.
![]() |
Silnik Szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 6,1 litra i mocy 133,4 KM, z turbosprężarką oraz układem wtrysku bezpośredniego common rail. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Dla użytkowników rozwiązanie to oznacza maksymalną wygodę, ponieważ nie trzeba stosować kosztownych i kłopotliwych dodatków z mocznikiem. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność. |
![]() |
Rewers elektro-hydrauliczny Dzięki zastosowaniu rewersu elektro-hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bez użycia pedału sprzęgła, jeszcze płynniej i wygodniej niż w przypadku stosowanego dotychczas rewersu hydraulicznego. Rewers bez sprzęgłowy szczególnie dobrze sprawdza się w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu |
![]() |
Przedni most Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni kątowej zatopionej w kąpieli olejowej i zamkniętej w szczelnej obudowie. Tylko takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie, załączonej blokadzie przedniego mechanizmu różnicowego oraz załączonym systemie zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 4,1 m. bez hamulców. |
![]() |
Skrzynia biegów Model M128GX-II wyposażony jest w skrzynię biegów Intelli-Shift firmy KUBOTA, która oferuje aż 8 biegów zmienianych pod obciążeniem w 3 zsynchronizowanych zakresach reduktora. Biegi przełączane są płynnie za pomocą przycisków zlokalizowanych na dźwigni reduktora i w wielofunkcyjnym podłokietniku. Przekładnia w sandardzie wyposażona jest w tryb automatycznej zmiany biegów, który szczególnie przyda się podczas pokonywania długich dystansów i uprawy dużych areałów. |
![]() |
Kabina Kabina w M128GX-II stanowi zupełnie nową konstrukcję opartą tylko na 4 słupkach. Blisko 6m2 powierzchni przeszklonej gwarantuje maksymalną widoczność we wszystkich kierunkach. Standardowe wyposażenie kabiny obejmuje: szyberdach, klimatyzację, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną i wielofunkcyjnym podłokietnikiem. Wszystkie dźwignie i przyciski sterujące funkcjami ciągnika zlokalizowano po prawej stronie. Kabina homologowana do przewozu dwóch osób, fotel pasażera dostepny w opcji. |
![]() |
Pompa hydrauliczna i tylny TUZ. Kubota M128GX-II dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 82,5 L/min gwarantującą właściwą szybkość reakcji oraz dużą siłę podnośnika. 6100 kg udźwigu to o wiele więcej niż wystarczająco. Układ hydrauliczny jest precyzyjnie i wygodnie sterowany elektronicznie dzięki systemowi EHR. |
![]() |
Wyposażenie standardowe Model M128GX-II w wyposażeniu standardowym oferuje obciążniki przednie o wadze 540 kg, system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, system zarządzania mocą Work Cruise, rewers bezsprzęgłowy elektro-hydrauliczny, klimatyzację, odchylany fotel z amortyzacją pneumatyczną i wielofunkcyjnym podłokietnikiem, elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u (EHR), automatyczny tryb pracy przekladni, układ pneumatycznego hamowania przyczep jedno i dwubwodowy, automatyczny- przesówny zaczep transportowy, dolny zaczep rolniczy, przednie błotniki skrętne, poszerzenia blotników tylnych. |
Specyfikacja
SILNIK | |
---|---|
Model | KUBOTA V6108-CR-TIE4 szesnastozaworowy, turbodoładowany z intercoolerem |
Moc znamionowa | 133,4 KM |
Nominalny moment obrotowy przy obr./min. | 536,9 Nm / (1000-1200) obr./min. |
Moc na WOM | 97,4 KM |
Ilość cylindrów / pojemność skokowa | 4 / 6124 cm3 |
Rodzaj wtrysku | Common Rail |
Pojemność zbiornika paliwa | 190 L |
Norma emisji spalin | EU Stage 3B / EPA Tier3 |
System kontroli emisji spalin | Filtr cząstek stałych (DPF) |
System chłodzenia | ciecz |
Filtr powietrza | suchy, dwuwkładowy |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Skrzynia biegów | 8 biegów przełączanych pod obciążeniem (z trybem automatycznym) |
Liczba biegów: przód / tył | 24/24 |
Rewers | elektrohydrauliczny, bez sprzęgła |
Przedni most napędowy | załączany elektrohydraulicznie |
Blokada przedniego mostu napędowego | elektrohydraulicznia, załączana przyciskiem |
Blokada tylnego mostu napędowego | elektrohydrauliczna, załączana pedałem |
Sprzęgło | wielotarczowe, mokre |
Prędkość max. | 39,9 km/h |
Minimalny promień skrętu | 4,1 m |
WAŁ ODBIORU MOCY | |
Rodzaj | niezależny, welotarczowe, mokre, z hamulcem |
Zakres prędkości | 540 / 1000 obr./min. |
Średnica wałka | 1 3/8″ 6 wypustów |
Załączany | elektrohydraulicznie |
UKŁAD KIEROWNICZY | |
Rodzaj | wspomaganie hydrostatyczne |
UKŁAD HYDRAULICZNY | |
Sterowanie TUZ | Elektroniczna kontrola pozycyjna, siłowa, mieszana |
Wydajność pompy | 82,5 l/min. |
Max. ciśnienie robocze | 180 bar |
Maksymalny udźwig podnośnika | 6 100 kg. |
Liczba siłowników | 2 szt. |
Hydraulika zewnętrzna | 4 szybkozłącza ISO |
Trzypunktowy Układ Zawieszenia | II kategorii |
UKŁAD HAMULCOWY | |
Hamulec roboczy | hydrauliczny mokry |
Hamulec postojowy | sterowany ręcznie |
Hamulec hydrauliczny przyczep | standard |
Instalacja pneumatyczna przyczep | 1 i 2 obwodowa |
OGUMIENIE | |
Przód | 420/70 R24 |
Tył | 520/70 R38 |
KABINA | |
Ogrzewanie | standard |
Klimatyzacja | standard |
Komputer pokładowy | standard |
Ilość miejsc w kabinie | 2 |
WYMIARY i MASY | |
Długość | 4400 mm |
Szerokość | 2220 – 2325 mm |
Wysokość | 2885 mm |
Rozstaw osi | 2680 mm |
Prześwit | 435 mm |
Masa własna ciągnika | 5260 kg. |
Obciążniki przednie | 564 kg. |
INFORMACJE DODATKOWE | |
System zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, system automatycznego zarządzania mocą Work Cruise, szyberdach, fotel amortyzowany pneumatycznie, belka rolnicza | |
Wyposażenie dodatkowe | |
Biegi pełzające | |
Obciążniki tylne | |
Przedni TUZ | |
Przedni WOM | |
Zaczep PITON FIX | |
Rozdzielacz hydrauliki zew. |